ارتباط دندانهاوسردرد چیست

۱۳۹۸-۰۹-۲۳ توسط amir0
sardard.jpg

سردردهای شبیه سردردهای میگرنی که به صورت یک طرفه بیمار با آنها مواجهه است میتواند ناشی از مشکلات دندانی باشد

اکلوژن در دندانپزشکی یعنی ارتباط بین دندان های بالا و پایین و نحوه قرارگیری دندان ها بر روی هم .

گاهی وجود مشکل در این زمینه منجر به بروز دردهایی در ناحیه مفصل گیجگاهی و فکی و به دنبال آن سرددرهای شبیه نوع میگرنی می شود.

اکلوژن در واقع نتیجه نهایی کار یک دندانپزشک است یعنی چنانچه یک کار مرتبط با دندان پزشکی از جمله ارتودنسی، ترمیمی، و نظایر ان را دندانپزشک به خوبی انجام دهد اما در آخر نحوه قرارگیری دندان ها مناسب نباشد و بیمار با مشکل مواجه شود، نتیجه کار رضایت بخش نمی تواند باشد.

مثلاً اگر روکش دندان کرسی نامناسب ساخته شود و بلندتر از حد طبیعی باشد ، میتواند منجر به فشار آمدن روی مفصل فکی گیجگاهی ، در ناحیه شقیقه فرد شده ، و سردرد ایجاد کند .

نتایج یک بررسی نشان داده است در ۵/۵۷ درصد کسانیکه سردرد داشته اند و سردرد آنها میگرن تشخیص داده شده بود و در عین حال در ناحیه مفصل گیجگاهی فکی هم دچار مشکل بودند ، با روش های درمان رفع مشکل گیجگاهی فک که مرتبط با دندان ها بوده است ، سردرد آنها درمان شد.