دهان شویه و کورونا

دهان شویه و کرونا
دهان شویه و کرون

دهان شویه و کورونا

Practice safe infection control protocols

بیماران قبل از شروع درمان و همینطور بعد از اتمام درمان،. انجمن دندانپزشکی آمریکا، توصیه کرده است که در صورت استفاده از پراکسید هیدروژن 0.5 درصد، بمدت 30 تا 60 ثانیه، ترجیحا

60 ثانیه استفاده کنند.  1 و نیم درصد است.

Practice safe infection control protocols(پروتکل کنترل عفونت مطب دندانپزشکی طبق دستورات اداره کنترل عفونت آمریکا و انجمن دندانپزشکی آمریکا. برای دهان شویه قبل از شروع درمان..)

Use preprocedural rinse of peroxide.The concentration of any rinse used should be at least .. 0.5%. Over-the-counter peroxide is typically 2%, so it would need to be diluted. However, in the dental industry, we have two products, Colgate Proxyl and Listerine Whitening Mouthrinse, that are 1.5%. Utilize what you may already have in office or can get through your dental suppliers.
Rinse at the beginning of the appointment for 60 seconds and again after the appointment.
بدلیل Over-the-counter peroxide is not currently available in most stores, as the CDC is recommending cleaning surfaces in the home with .توصیه

مرکز کنترل عفونت آمریکا بغیر از دهان شویه، برای پاک کردن سطوح هم در خانه استفاده می‌شود.

At this time, the ADA and CDC are only recommending peroxide to destroy the virus peroxide

هر دوی انجمن دندانپزشکی آمریکا و مرکز کنترل عفونت آمریکا، هیدروژن پراکساید را برای کشتن ویروس توصیه می‌کنند.

While chlorine dioxide and chlorhexidine have been shown to kill some viruses, at this time, the American Dental Association and the Centers for Disease Control and Prevention have not endorsed their use for destroying COVID-19.

کلر هگزیدین و کلرین دی اکسید برای کشتن ویروس کورونا توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا و مرکز کنترل عفونت توصیه نمی‌شوند.
In some other countries, public health authorities have advised to continue to use the recommended standard of a chlorhexidine rinse followed by peroxide rinse.

جمله آخر می‌گوید که برخی استانداردهای برخی کشورها می‌گویند که هم با پراکسید هیدروژن غرغره کنند وهم کلزهگزیدین استاندارد، غر غره کردن را تکرار کنند.

اون بالاتر هم نوشته است که در امریکا غلظت هیدروژن پراکساید داروخانه ها معمولا 2 درصد هست،. ولی باید حداقل 5. 0درصد باشد. که بر ای دهان شویه کردن باید دیلوته رقیق بشوند.

ادامه مقاله دهان شویه و کورونا.

انواع تجاری محصولات

ولگیت پراکسیل. و لیسترین سفید کننده دندان. در داروخانه ها، یک و نیم درصد هستند دارند استفاده می‌شوند. .
  • Betadine for gargelling 1%.
    بتادین زیاد و هیدروژن پراکساید برای غرغره در شرایط کورونا توصیه شده اند.
    مقالات می‌گویند دهانشویه های موثر بر ویروس کرونا یکی هیدروژن پراکساید و دیگری بتادین ذکر شده البته نه بصورت خالص بشکل یک درصد مفیدست،،. دهانشویه کلرهگزیدین از دهانشویه های بی تاثیر یا کم تاثیر است.
    بتادین 1 درصد خیلی رایجست در خارج ایران. حتی به اشکال دیگر دارویی هم هست و استفاده می‌شود مثل قطره بینی.
    در مورد محصول ایرانی عالی نانوسیلکه هیدروژن پراکساید است پراکسید هیدروژن (H2O2) و به میزان جزئی یون نقره (Ag+) است. پراکسید هیدروژن دارای اثر ضد میکروبی بسیار وسیعی می باشد که حضور یون نقره در مقادیر کم علاوه بر داشتن نقش کاتالیزور ، اثر طولانی مدت و پایداری پراکسیدهیدروژن را تضمین می نماید.پراکسید هیدروژن خود، ناپایدار است. و یون نقره به پایداری.
  • مقاله : دهان شویه و کورونا