چرا مطب، برخلاف برخی همکاران دیگر در سطح کشور بازگشایی نمی‌شود

۱۳۹۹-۰۲-۰۸ توسط amir0
photo_2020-04-27_16-58-07.jpg

دوستان و همراهان وب سایت دکتر شبستری. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، بدلیل سوال مکرر بیماران و مراجعین محترم، که چرا مطب، برخلاف برخی همکاران دیگر در سطح کشور بازگشایی نمی‌شود؟
اولا وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی، طبق اطلاعیه های مکرر، بازگشایی مطب‌های دندانپزشکی و یکسری دیگر از حرفه ها و تخصصهای پزشکی و پیراپزشکی را ممنوع کرده و فقط موکول به انجام درمان‌های اورژانسی و خاص، آنهم طبق پروتکلهای بهداشتی بسیار خاصی کرده اند. و مطب‌ها مجاز به انجام درمان‌های زیبایی و معمولی دندانپزشکی نیستند و فعلا طبق قانون مصوب، ممنوع است.
دوما، بجهت اطلاع شما عزیزان، توحه شما را به تحقیق و بررسی مهم و کلیدی در مورد بیماری کورونا جلب میکنم تا انشالله خود و خانواده محترم در سلامت کامل، این بحران گذرا را بزودی سپری و انشالله به شرایط عادی برگردیم.
نمودارهای بالا که توسط گروه OncoAlert منتشر شده اند خیلی خوب دسته‌بندی بیماران کرونا را نشان می‌دهد. علت اینکه باید بشدت مراقب سلامتی شما عزیزان، خود، کادر درمان دندانپزشکی و خانواده هایمان باشیم این نکات کلیدی هستند . 👇👇
۱‌) حدود ۳۰ درصد بیماران علائمی ندارند و در کمتر از یک هفته همه‌ی آنها با پاسخ ایمنی مناسب در مقابل ویروس ایمن می‌شوند. این گروه تا حدود دوهفته ناقل ویروس هستند.
۲)‌ حدود ۵۵ درصد بیماران علائم خفیف دارند. کمتر از یک هفته بعد از آلوده شدن علائم شروع می‌شود و بعد از چند روز هم خوب می‌شوند. تمام این گروه پاسخ ایمنی خوبی به ویروس می‌دهند و ایمن می‌شوند. این بیماران تا سه هفته ناقل ویروس هستند.
۳)‌ حدود ۱۰ درصد بیماران علائم شدید نشان می‌دهند. علائم در اواخر هفته اول شروع می‌شود. بعد از چند روز شدت بیماری بسیار زیاد می‌شود و در بیمارستان بستری می‌شوند. بیشتر این گروه بعد از دو هفته پاسخ ایمنی مناسب نشان می‌دهند و ایمن می‌شوند. متاسفانه پانزده درصد این گروه در نهایت فوت می‌کنند. این گروه تقریبا چهار هفته ناقل بیماری هستند.
۴)‌ حدود ۵ درصد بیماران علائم بسیار شدید نشان می‌دهند. بعد از چند روز علائم شدید شروع می‌شود، تنفس بسیار مشکل می‌شود و نیاز به آی‌سی‌یو و ventilator است. در نهایت ۵۰ درصد این گروه بهبود پیدا می‌کنند و در مقابل کرونا ایمن می‌شوند.
💥یک مشکل بزرگ اپیدمی کرونا گروه اول است چرا که قسمت بزرگی از بیماران را تشکیل می‌دهند، هیچ علائمی ندارند اما دو هفته ویروس را پخش می‌کنند.
. برای همین بسیار مهم است که همه‌ی ما، فارغ از اینکه بیمار شده‌ایم یا نه – که شاید هرگز متوجه نشویم – تلاش کنیم جلوی پخش بیشتر ویروس را بگیریم.