نکات بهداشتی دندانپزشکی در کرونا

۱۳۹۹-۰۴-۰۳ توسط amir0
WhatsApp-Image-2020-06-23-at-13.17.48.jpeg

    اتاق ایزوله دندانپزشکی

نکات بهداشتی دندانپزشکی در کرونا

معرفی اتاق ایزوله درمان

  • *اتاق ایزوله بدون تزئینات و وسایل اصافی، طوری که براحتی مابین بیماران ضدعفونی کامل گرددچادر ایزوله که کل یونیت و بیمار و وسایل کار درمانی داخل آن قرار میگیرند و کاور نایلونی شفاف و محکم و مرتجع دارد و برای بیماران تعویص میگرددوکیوم خارج دهانی قدرتمند داخل چادر ایزوله که هوا را با فیلترهای هپا و لامپ یو وی و یونایزر تصفیه و به محلی امن در پشت بام، دور از دسترس همسایگان، و مجاری هوا و پنجره های آنها، هدایت می‌کند و هوای داخل چادر را هر دو دقیقه بطور کامل تهویه می‌کند.
  • *فن قوی خارج از چادر ایزوله که هوای خارج چادر را بشدت تهویه می‌کند و در ساعت، میتواند حداقل شش بار هوای اتاق، خارج از چادر کار را تهویه کند،اسپلیت قدرتمند با فیلترهایی که هر روزه با الکل 70 درصد شسته می‌شوند. ترجیحا اسپلیت سامسونگ دکتر ویروس مجهز به فیلترهای هپا و… که بزودی در دسترسمان قرار خواهد گرفت.دو عدد تصفیه کننده پرتابل هوا در
  • خارجچادر ایزوله مجهز به هپا، و انواع فیلترها و لامپ یو وی و یونایزر و…

  • *وجود هوای ورودی تازه و خنک به داخل چادر ایزوله برای تنفس راحت بیمار با استفاده از هدایت هوای تازه و خنک بداخل چادر تا بیمار دچار گرما زدگی و هیپوکسی نشود،و وجود کپسول اکسیژن در مجاورت چادر و کیت احیا CPR داخل اتاق.
  • *لامپ یو وی سی بالای یونیتو بالای محل شستن دستها و محل وسایل. لامپهای یونایزر با ایجاد یون منفی در محل‌های مختلف
  • *مه پاش دستی برای مه پاشی انتهای کاریا لابلای بیماران. مه پاشی پراکسید هیدروژن یا ترکیبات کلرین. بطور محدود لابلای بیماران، داخل اتاق کار مخصوصا چادر ایزوله Fogger.بخار سرد با پراکسید هیدروژن نانوسیل دی 2-پلاس.
    *استفاده مستقیم از مواد صدعفونی کننده لیست N مورد تایید سازمان EPA.رابردمهندپیس آنتی رترکشن.
    بحداقل رساندن روش‌های تولید کننده ایروسل. برای هر بیمار یک توربین و هندپیس جداگانه از داخل اتوکلاو استفاده می‌شود.تمام کاورها و پوشش‌های یکبار مصرف دور آنداخته می‌شوند.
    بغیرازدکونکس و میکروتن و… تمام مواد رایج استاندارد سنتی صدعفونی دندانپزشکی، محص اطمینان، از الکل 70 و آب اکسیژنه نیز، همزمان استفاده می‌شود.
    *ساکشن قوی مرکزی داخل دهانی که جعبه آن در اتاقی کوچک و ایز.وله و جداگانه با تهویه خوب قرار گرفته است.

دندانپزشکی ضد ویروس کرونا

اقدامات قبل از پذیرش بیمار

  • غربالگری بیماران.تعداد محدود بیماران در روز، حداکتر سه نفرپالس اکسیمتر یتب سنجپرسش و پاسختکمیل فرم‌هاتست های آنتی بادی در آزمایشگاه مجاور مطب یا تست رپید در داخل مطب برای بیماران مشکوک، یا مبتلای قبلی، یا بیمارانی که سابقه احتمال اکسپوز به ویروس داشته اند طبق فرم غربالگری.یا تست خون بطور عمومی برای بررسی وصعیت لنفوسیت ها و… سایر مختصات در CBC که باید بررسی شوند، یا ارجاع به متخصص عفونی و ریه در صورت احتمال ابتلا فرد.
    جدا سازی بیماران، فاصله گذاری مکانی و زمانی مابین مراجعین .
    پوشاندن کاور کفش، گان یکبار مصرف، کلاه، دستکش و ماسک به تمام بیماران.، قرقره در اتاق مخصوص با دهان شویه خاص قبل از شروع کار.
    پراکسید هیدروژن یا بتادین، قبل درمان و بعد درمان و حتی شستشوی محیط دهان با این محلول ها، در حین درمان، دقت کنید کراشوار استفاده نشود.
  • به امانت گذاشتن کت و پالتو و موبایل و کیف و… در اتاق جداگانه، شستن دست ها و صورت بیماران بنحو کامل و علمی، قبل از ورود به اتاق کار و چادر ایزوله. عدم داشتن همراه.عدم حصور در مناطق پرخطر طی و هفته گذشته.

مطب دندانپزشکی ایزوله

کادر درمانی( نکات بهداشتی دندانپزشکی در کرونا )

  • محافطت شخصی خیلی خوب دستیار.و دندانپزشک.و بسیاری نکات ریز و درشت دیگرهمانند عدم استفاده عمومی از سرویس توالت مطب. بدلیل خطر انتشار ویروس.و…حداکثر تمهیدات برای بحداقل رساندن خطر ابتلا به کووید 19 در حین کار دندانپزشکی، تدارک دیده شده است
  • و بهمین دلیل، فقط تعداد محدودی از بیما آن در روز امکان ویزیت دارند. لذا لطفاصبر و حوصله لازمه را داشته باشید و اجازه دهید سلامت و تندرستی شماو خانواده محترم را فدای عجله و بی احتیاطی و بی دقتی و یا صرفه جویی مالی…. نکنیم و نخواهیم کرد.سعی ما، فراهم کردن امن ترین و پاک ترین فضای کار دندانپزشکی برای بیماران بعد از شما، و مراجعین بعدی، همینطور کادر درمان دندانپزشکی میباشد.
  • یادمان باشد که لانه گزینی اولیه ویروس کورونا در بدن، در ناحیه حلق و نازوفارنکس است. قبل از بروز هر نوع علامت، ممکنست افراد، ویروس را حمل کنند و به دیگران منتقل کنندبدون آنکه، از وجود آن اطلاع داشته باشند. ناقلین بی علامت، یا، مبتلایان قبل از بروز علائم واصح کلینیکی کووید 19،که ممکنست مابین 2تا14 روز طول بکشد. و فرد طی این دو هفته، بسیاری دیگر را آلوده کند.نداشتن علائم بیمار ی، دلیل بر بیمار نبود بیماری نیست.

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


سئوالات پر تکرار

طول عمر و دوام ایمپلنت چقدر است
ایمپلنت بدون جراحی چیست
قیمت ایمپلنت چند است
دلیل تفاوت قیمت (زیبایی- ایمپلنت ) در مطب های مختلف
قسمت های مختلف تشکیل دهنده ایمپلنت چیست
مدت زمان مورد نیاز برای یک درمان موفق
مراقب افراد بدون تخصص و مداخله گر در پروسه درمان باشید
فایل ویدیو

فعالیت ما را دنبال کنید

متن ویدیوهای آموزشی منتشر شده از دکتر در برنامه بسوی زندگی در شبکه 5 استانی خراسان رضوی




کلیه حقوق این قالب مربوط به مطب دندانپزشکی شبستری می باشد طراح نوآوران پردازش

فیلترها: لیست تگ ها برای جستجو