نکته یازدهم مهم درباره ایمپلنت

E669F206-869B-4F36-85CA-45BC9E8DD814.jpeg

نکته یازدهم مهم راجع به ایمپلنت

آیا عامل اصلی  موفقیت و دوام یک ایمپلنت ، مرغوب بودن و برند آن است ؟

آیا اولین سوالی که بعنوان بیمار متقاضی ایمپلنت بایستی از مطبی که به آن مراجعه میکنم بپرسم، چه باید باشد؟ نام برند ایمپلنت؟ یا …….؟

دوستان متقاضی کاشت ایمپلنت، لطفا دقت کتید:

بگذارید مثالی برایتان بزنم:

بهترین  و گرانترین و پیشرفته ترین و با دوامترین”’ اتومبیل”’ جهان ، اگر در دست یک راننده ناشی باشد، یا، در جاده ای غیر استاندارد و پر از چاله و پیچ های خطرناک و قرارگیرد ، احتمال آنکه در دره

سقوط کند و مسافر و سرنشینان ان خودرو را به کشتن بدهد، زیاد است.

برعکس ، اگر ساده ترین و ارزانترین اتومبیل دنیا، در اختیار  یک راننده حرفه ای، استاد رانندگی ،با احتیاط ، با تجربه و آگاه از خطرات پیش رو در جاده قرار بگیرد و جاده نیز، از حداقل استانداردهای روز

جهانی برخوردار باشد ، شما یقین خواهید داشت که سرنشینان این خودرو بسلامت به مقصد خواهند رسید .

حداقل داستان این خواهد بود که به این یکی، بیشتر از مورد اول، اعتماد خواهید کرد.

دقت کنید:

ایمپلنتهای مرغوب و با کیفیت بسیاری در بازار ایران وجود دارند . البته در مقابل ،  ایمپلنتهای بی کیفیت و بسیار ارزان قیمت هم، کم نیستند.

استفاده از فلزات نامرغوب و تکنولوژی ساده ،موجب ارزانتر تمام شدن قیمت ایمپلنت شده و لذا ، هزینه تمام شده برای بیمار ،کمتر خواهد بود .

فلز نامرغوب و ارزان قیمت و یا تکنولوژی ساده و ابتدایی  که در ساخت ایمپلنت بکار میرود ، موجب آن میشود که ایمپلنت به درستی به استخوان جوش نخورد و در جای خود محکم و فک جوش نشود.

مشکل دبگر ایمپلنتهای نامرغوب آنست که  علیرغم جوش خوردن به استخوان در ابتدای کار و ماههای اولیه ،در دراز مدت، استخوان دور ایمپلنت تحلیل میرود و نتیجتا ایمپلنت لق شده و می افتد.

در مرغوبیت ایمپلنت ، هم مواد و فلزاتی که از آن ساخته میشوند، نقش دارند و هم تکنولوژی ساخت  آنها و محاسبات فیزیکی و مکانیکی پیچیده  بر روی طرح و شکل  خاص  هر یک از آنها و نحوه جوش

خوردن آنها به استخوان فک نه تنها در کوتاه مدت، بلکه ماندگاری و دوام این جوش خوردگی در دراز مدت هم مهم است.

دقت کنید که هر کشوری دارای شرکت ها و کارخانجات  مختلفی در زمینه  ساخت ایمپلنت و سایر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی    است .  و نام یک کشور دلیل بر مرغوبیت  ایمپلنت و یا عدم مرغوبیت

آن نیست . بعنوان مثال :

نوع خاصی از ایمپلنتهای کره جنوبی وجود دارند که در رده بندی جهانی، چهارمین و گاها پنجمین  جایگاه ایمپلنتهای مرغوب و پرفروش  را در خود آمریکا و انگلیس و …  در دست دارند.

در مقابل ، ایمپلنتهایی از کشورهای آلمان ، فرانسه یا ایتالیا یا حتی خود امریکا وجود دارند که اصولا جایگاهی در رده بندی جهانی ایمپلنتهای مرغوب و پرفروش در خاک امریکا و اروپا و استرالیا را ندارند .

نکته مهمی که باید بدانید آنست که تعداد زیادی از انواع مختلف  ایمپلنتهایی که در کشور ما بفروش میرسند ، دارای کیفیت مناسب هستند  و تاکید بیش از حد بر روی نام کشور سازنده ، بی دلیل است .

مهمتر از برند یا کشور سازنده ایمپلنت ، عامل  ”انسانی ”  و شخص جراح است .

همانند راننده با مهارتی که در ابتدای این پست ذکر شد ، یک جراح زبده و چیره دست و عالم و باسواد ، با در اختیار داشتن وسایل و تجهیزات مناسب و پیشرفته جراحی همانند سیستم پیزو سرجری یا

لیزر و ….. میتواند از یک ایمپلنت  با کیفیت متوسط ، چنان دندانی برایتان بسازد که چند برابر ایمپلنت دندان مرغوبتری که توسط فرد کم  تجربه با مهارت نه چندان زیاد کاشته میشود ،عمر کند .

تجربه و تخصص و مهارت فرد جراح و آشنایی او به علم روز و بروز بودن معلومات او  و تجربه او و …  رزومه و سابقه ی یک جراح ،بسیار مهمتر از اسم کشور سازنده ایمپلنت است .

بیاد داشته باشید که :

اصولا  فرد جراحی که رزومه ی او خاص است و از مهارت و توانایی و علم و تخصص خاصی برخوردار است بخود اجازه نمیدهد که برای بیمارانش از ایمپلنت نامرغوب استفاده کند ، چراکه چنین پزشک متبحر

و متخصصی ، هیچگاه نام و اعتبار و رزومه درخشان خودش را با کاشتن ایمپلنت  نامرغوب آنهم فقط بخاطر ارزان قیمت بودن، زیر سوال نمی برد .

پس ، رزومه شخص جراح و توانایی و تجربه و تخصص و تعهد اخلاقی و علمی دندانپزشک شما ، نقش پر رنگ تری از اسم کشور تولید کننده ایمپلنت دارد.

اینکه جراح ، ایمپلنت شما را چگونه و با چه زاویه ای و در چه نقطه ای بکارد؟ از چه تکنیکی استفاده کند؟ از چه سایزی  از ایمپلنت ها در کدام نقاط استفاده کند ؟ محاسبه آنکه  چند ایمپلنت باید

بکارد تا بتواند فشارهای ناشی از جویدن را در دراز مدت تحمل کند و ایمپلنتها بعد از چند سال لق نشوند و ……   بسیار مهمند .


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


سئوالات پر تکرار

طول عمر و دوام ایمپلنت چقدر است
ایمپلنت بدون جراحی چیست
قیمت ایمپلنت چند است
دلیل تفاوت قیمت (زیبایی- ایمپلنت ) در مطب های مختلف
قسمت های مختلف تشکیل دهنده ایمپلنت چیست
مدت زمان مورد نیاز برای یک درمان موفق
مراقب افراد بدون تخصص و مداخله گر در پروسه درمان باشید
فایل ویدیو

فعالیت ما را دنبال کنید

متن ویدیوهای آموزشی منتشر شده از دکتر در برنامه بسوی زندگی در شبکه 5 استانی خراسان رضوی




کلیه حقوق این قالب مربوط به مطب دندانپزشکی شبستری می باشد طراح نوآوران پردازش

فیلترها: لیست تگ ها برای جستجو