علت خونریزی لثه چیست ؟ و برای درمان ان چه کاری باید انجام داد ؟

خونریزی خود به خودی لثه به ویژه هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید معمولا به علت وجود جرم در زیر یا بالای لثه است .

برای رفع این خونریزی ابتدا باید جرمگیری کامل انجام شود سپس با رعایت بهداشت دهانی مناسب بعد از حدود دو هفته کم کم خونریزی لثه کاهش می یابد .

انچه که اهمیت دارد توجه به دو نکته است یکی بهداشت دهانی مناسب شامل مسواک ، نخ دندان و دهانشویه پس از جرمگیری است و دیگری دادن زمان

کافی به لثه به ترمیم خود و بازگشت به حالت طبیعی خود می باشد .

بنابراین انتظار معجزه از جرمگیری نداشته باشید . بعد از جرمگیری صبور باشید و به بهداشت دهانی مناسب با روش صحیح ادامه دهید حتی اگر باز هم

خونریزی دارید ، حتی هفته اول بعد از جرمگیری ممکن است خونریزی لثه بیشتر از قبل جرمگیری باشد ، این روند کاملا طبیعی است .

بعد از حدود دو هفته اثرات جرمگیری در ترمیم لثه احساس می شود هر چند گاهی ممکن است زمان بیشتری برای ترمیم لثه لازم باشد .

جراحی لثه با لیزر

دندان های کوتاه با بافت بسیار ضخیم لثه را می توان به طور موثری از طریق روش پیشرفته جراحی لثه با لیزر درمان کرد .

لبخند های لثه ای را می توان بدون انجام عمل جراحی گسترده و درد اصلاح نمود . مهم تر از ان ، فرایند بهبودی بعد از درمان لثه با لیزر معمولا همراه با درد

بسیار کمتر و سریع تر از جراحی معمول لثه می باشد .

جراحی لثه برداری ( GINGIVECTOMY )

ژینژیوکتومی یک روش جراحی ساده برای اصلاح لبخند لثه ای خفیف است .

با تقبل هزینه اصلاح لبخند لثه ای ، برای برداشتن بافت اضافی چربی و اصلاح ظاهر بافت لثه در اطراف دندان ها استفاده می شود . در طی این عمل ، مقدار

کمی از بافت لثه با استفاده از لیزر دندانپزشکی یا روشی تحت عنوان پرتو جراحی برداشته می شود . این روش بدون درد بوده ، نیازی به بخیه ندارد و لثه ها

تا دو هفته بهبود پیدا می کنند .