چرا مسواک بزنیم

۱۳۹۸-۱۱-۲۴ توسط amir0
photo_2019-09-30_11-32-21.jpg

چرا مسواک بزنیم

مسواک زدن

این یکی از شایع ترین سوالاتی است که در مطب دندانپزشکی از دندانپزشکان پرسیده می شود.بهترین زمان برای مسواک زدن بسیاری از مردم در مسواک زدن فقط به پاک کردن خرده های غذایی فکر می کنند،غافل از اینکه خرده های باقیمانده غذا با حرکات لب و زبان و گونه و جریان بزاق تا حد زیادی شسته می شوند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در مسواک زدن باید هدف اصلی برداشتن کامل پلاک میکروبی باشد که این هدف فقط با مسواک زدن صحیح و کامل و نخ دندان کشیدن بین تمامی دندان ها فراهم می شود.

افراد باید حداقل روزی دو بار با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید افراد مسواک بزنند، یکبار قبل از خواب به افراد توصیه می شود مسواک بزنند؛ چون ترشح بزاق در طول شب و خواب کم می شود و هنگام صبح که بعد از صبحانه باشد، بهتر است.البته اگر فرد در طول روز قادر به مسواک زدن نیست. بهتر است از خوردن میان وعده های غیر ضروری که از مواد قندی تهیه شده اند پرهیز کند یا اگر از این دست خوراکی ها استفاده می کند دهان و دندان خود را با آب شست و شو دهد.
پرسش :

 ادامه مقاله چرا مسواک بزنیم

به نظر شما استفاده از دهان شویه ها موثر است

جواب :
بله
دهان شویه ها انواع مختلفی دارند که برای مشکلات لثه یا پوسیدگی دندان داده می شود که استفاده از هر کدام در جای خود و با تجویز دندانپزشک مناسب است.
لازم به ذکر است هر پروتزی که داخل دهان گذاشته می شود، ملاحظات و رعایت های خاص خودش را دارد مثلا فردی که روکش یا بریج گذاشته باید به توصیه های دندانپزشک خود عمل کند یا کسی که ایمپلنت دارد باید ملاحظات مربوط را که توسط دندانپزشک بیان شده، اجرا کرد خصوص استفاده از آب نمک رقیق یا غذاهای خاص :آب نمک رقیق می تواند موثر باشد.
برخی مصرف کرفس، هویج، سیب و جعفری را برای رفع بوی بد دهان توصیه می کنند که همه اینها مفید است.آب نمک یا دهان شویه را با نظر پزشک خودتان مصرف کنید
آب نمک یا نمک حالت ضد عفونی دارد که در جای خودش مفید است. دهان شویه نیز برای مشکلات خاصی توسط دندانپزشک توصیه می شود که آن هم جای خودش را دارد.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


سئوالات پر تکرار

طول عمر و دوام ایمپلنت چقدر است
ایمپلنت بدون جراحی چیست
قیمت ایمپلنت چند است
دلیل تفاوت قیمت (زیبایی- ایمپلنت ) در مطب های مختلف
قسمت های مختلف تشکیل دهنده ایمپلنت چیست
مدت زمان مورد نیاز برای یک درمان موفق
مراقب افراد بدون تخصص و مداخله گر در پروسه درمان باشید
فایل ویدیو

فعالیت ما را دنبال کنید

متن ویدیوهای آموزشی منتشر شده از دکتر در برنامه بسوی زندگی در شبکه 5 استانی خراسان رضوی




کلیه حقوق این قالب مربوط به مطب دندانپزشکی شبستری می باشد طراح نوآوران پردازش

فیلترها: لیست تگ ها برای جستجو