ارتباط سینوزیت با دندانپزشکی

۱۳۹۸-۰۹-۲۳ توسط amir0
photo_2017-10-28_21-13-50-1200x645.jpg

دقت کنند که علت بسیاری از سینوزیت های مزمن غیر قابل درمان و مشکلات سینوسی ، میتواند بدلیل عفونت ریشه دندانهای کرسی فک بالا باشد . گاها درمان ریشه ناقص یا نامناسب دندانهای کرسی ، موجب عفونت شدید ریشه دندان شده و در نهایت منجر به درگیری کامل سینوس فکی با عفونت میشود .

سینوزیت مزمن ممکن است تا سال‌ها گریبان‌گیر بیمار شود و عموما توسط عوامل آلرژی‌زا و عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌شود. آسم و اختلالات آلرژیک مزمن نیز عموما باعث ایجاد سینوزیت مزمن می‌شوند. ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن،به پولیپ بینی نیز مبتلا می‌شوند. در عین حال در سینوزیت مزمن، سردرد نداریم و این بیماری با ترشحات پشت بینی همراه است. در این نوع سینوزیت، تغییر صدا و سرفه نیز دیده می‌شود. اگر در سینوزیت مزمن سردرد رخ دهد، فرد یا دچار عارضه دیگری شده یا سینوزیت روند حاد پیدا کرده است.

عوارض سینوزیت در صورت عدم درمان
اگر سینوزیت درمان نشود، عوارض خطرناکی در پی خواهد داشت، سینوزیت ممکن است عارضه چشمی، مغزی و عوارض جدی مانند مننژیت را به دنبال داشته باشد. همچنین عوارض مخفی این بیماری در موارد نادری ممکن است منجر به مرگ شود. توصیه ما این است بیمارانی که بیماری زمینه‌ای به همراه سینوزیت دارند، حتما باید درمان شوند.